Projekt "Kształcenie ogólne"

      • Kształcenie ogólne w placówkach oświatowych na terenie gminy Wielgie

      • Kształcenie ogólne w placówkach oświatowych na terenie gminy Wielgie

        DOKUMENTY DO POBRANIA

        Działania realizowane w ramach projektu

        1. Zajęcia z kompetencji kluczowych dla uczniów:

        a) zajęcia  dydaktyczno– wyrównawcze: matematyka, język angielski, język niemiecki, przedmioty matematyczno-przyrodnicze;

        b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, przedmioty matematyczno-przyrodnicze, koło regionalne, zajęcia taneczne, plastyczne, muzyczne, rozwijające zainteresowanie sztuką teatralną;

        c) TIK, informatyczne -robotyka, kodowanie, druk3D.

        Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej( w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska). Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp". Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu(ULD- universal learning desing)

        2. Zajęcia specjalistyczne dla uczniów  zgodnie  z Rozporządzeniem MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogiczną w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:

        a) korekcyjno-kompensacyjne

        b) logopedyczne

        c) terapia psychologiczna

        d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się

        e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

        f) terapia ręki

        g) teatroterapia

        h) multisensoryczne

        i) logorytmika

        j) terapia ruchem

        k) filmoterapia

        3. Doradztwo edukacyjno -zawodowe (opracowanie kwestionariusza zawodowego) na każdym poziomie edukacyjnym będzie uwzględniać perspektywę płci i przeciwdziałanie dyskryminacji płci, w tym stereotypom (np. zawody utożsamiane z płcią) w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz będzie wspierać wybór kariery w obszarze STEM, w tym przez kobiety.

        4. Warsztaty astronomiczne dla 300 uczniów z trzech szkół -seans w mobilnym planetarium.

        5. Zaplanowano zakup wyposażenia pracowni oraz zakup pomocy dydaktycznych:

        a) dla SP Czarne i SP Zaduszniki za kwotę: 587 255,40 zł

        b) dla SP Wielgie za kwotę: 852 949,02 zł

        6. Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej poprzez szkolenia:

        a) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 18 nauczycieli

        b) Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach"-18nauczycieli

        c) Kompetencje wychowawcze - mediacja na linii nauczyciel-rodzic, nauczyciel -

        agresywny uczeń,; motywacja uczniów („pokolenia telefonów”), radzenie sobie ze stresem-18 nauczycieli.

        Grupy docelowe

        Wsparciem w ramach projektu objętych zostanie 300 uczniów (145 K i 155 M) z 3 Szkół Podstawowych jst Gminy Wielgie: SP Czarne , SP Wielgie , SP Zaduszniki oraz 54 nauczycieli z tych szkół.

        Cele Projektu

        Celem jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej u 300 uczniów/uczennic poprzez wsparcie dla uczniów przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego, a także wsparcie dla 54 nauczycieli dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla  3 szkół podstawowych w Gminie Wielgie, przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do                         30.06.2027 r.

        Rezultaty projektu

        1. Nabycie przez uczniów kwalifikacji / kompetencji/ umiejętności po opuszczeniu programu.
        2. Uzyskanie kwalifikacji przez przedstawicieli kadry szkół po opuszczeniu programu.

        Wartość Projektu:  4 157 439,08 zł     

        Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:  3 533 823,21 zł